Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, February 21

Dugaan

Pertama...

Pagi-pagi dah dapat berita yang tak menggembirakan..

My abah tak sihat, dari malam tadi tak boleh bangun..malam nak bangun masuk toilet, jatuh dalam tu..lepas tu pagi tadi nak solat subuh bangun, jatuh lagi dalam bilik air sampai dahi luka..

Masuk kerja tak semangat langsung, sampai batal kelas untuk pagi ni.."maaf ye, lect kamu down"..nampak sangat tak professional, tapi aku ni bab family sangat berjiwa sensitif

Pulak semalam aku bagitau esok nak balik Johor sebab ada bengkel kat Pasir Gudang, naik flight and stay hotel yang disediakan..dah mak aku cakap, abah bangun-bangun asyik tanya "dedek bila nak balik"

Ohhh..sedih ok..sebab aku tengok jadual kat sana sangat padat dan takde transport sendiri nak ke sana sini..apa nak buat ni..

Tapi tak kira, aku nak balik Pontian gak jumpa abah..alternatif lain...teksi..teksi..teksi..

Nasib baik abg ngah otw balik nak pujuk abah pergi hospital..mak aku cakap, abg ngah tinggalkan kerja terus balik dari shah alam..lega i, nasib la dia "bos" boleh main tinggal-tinggal..hehe

Oh..lambat lagi nak pindah Johor..akhir tahun ni..


Kedua...

Aku tengah pening writing sekarang ni, tengah susun data..dan planning nak hantar full draft dekat sv..niat nak hantar intention secepatnya seperti my hubby..tapi tup-tup dapat msj dari Ali, my sv nak 2 paper dlm masa 5 hari untuk dihantar ke Icame..

Yehaaa..sempat sangat la kan..dengan pagi esok bengkel pagi sampai petang, then habis tu terus ambil flight terus ke JB, malam dah start bengkel sampai la ke ahad...

Cakap ngan Ali.."mana sempat, bengkel lagi"..

"ala, masa bengkel sambil-sambil boleh taip"

Err...kita tengok nanti adakah aku se'terror' ituhhh..harap-harap iya..doa kan la ye


souce: google



source: google



P/S: i really do love my job..but some days are hard..Dear Allah, please give me strength...Aamiin..=)

4 comments:

Izwa Kamaruddin said...

balik la....

areT said...

kak zue doakan semoga urusan dedek dipermudahkan oleh Allah,,dan kakzue mendoakan agar ayah dedek kembali sembuh.amin

Capo Grande said...

semoga beroleh ketenangan :-)Insya Allah...

Jom jengah blog saya ;-)

gadiz meki said...

Aamiin...tq sume..=)