Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, March 17

Semangat bersenam


 Sejak hubby ikut class boxing tiap-tiap ptg, aku balik rumah tinggal sorang-sorang macam takde nak buat apa lak, selalu tengok tv je..lagipun "mne bole bie kurus sorang kan"..hehe

So, bila nampak Magnetic Elliptical Trainer kat rumah, yg dah lama tak main sejak berbeli, terus datang semangat baru.

Cite kat hubby baru pas main dengan kaki ayam, sebab semua kasut utk aktiviti luar, terus ajak pergi beli..hehe

Warna ungu putih hasil pilihan hubby i, dia boleh beza kn "ni utk running, bole buat lasak".."ni utk training".."ni utk life style jln2 je"..

Kalau ikut aku, main pilih ikut cantek dan murah, function tolak ke tepi..haha

Ni kasut baru saya..hanya utk guna dalam rumah shj, siap dah donload video utk aerobic depan tv lagi.



Balik2 je dari Jusco, terus try kasut baru..permulaan 2 km dulu..then tambah lagi 1 km..


Punya la lama tak senam, 3 km je berpeluh-peluh bagai nak rak.

1 km nak habis pun terhenti-henti, amik napas..dasar sungguh

Tapi hari ke-2 boleh layan 5 km dengan jayanya, 1 km bole layan tanpa henti..yehuuu

Lepas tu main yang ni pulak...ni legend ni, sejak dari zaman anak dara dah ada..rege baru RM19.90 rasanye



Ohhh..i teringin sgt nak treadmill, tapi harga sesebuah sgt la "menarik", kalau setakat 2k, org jual tu ckp bole buat slow walk je, jog tak sesuai..apakah??

Takpe, sekarang aku guna apa yg ada dlm rumah dulu..tunggu aku banyak duit nanti, aku sambar sebijik, ntah zaman bila la tu kan..hahaha






P/S: Suka bersenam, mengeluarkan peluh..tapi ikut mood jugak








No comments: