Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, November 5

Short trip

Alhamdulillah wiken lepas ni kami dapat melepaskan lelah, ketengangan otak & otot kat tepi pantai..ehh..benar, last week setiap hari dok komplen kat mr.bie kepala ni asyik berdenyut-denyut...lagi-lagi nak masuk tengahari..

Sebenarnya tak planning awal-awal pun..spontan khamis malam terus requested..

"bie, jom bawa ayg cuti-cuti, 1 malam je"..."ok, nak pergi mana".."emmm, tempat yang ada pantai, bath tub & candle light dinner"...erti kata lain honeymoon

Hah gitu hover aku minta..lagipun memandangkan bulan ni genap setahun usia perkahwinan kami dan kereta nak masuk bengkel isnin hari ini..maka terhasil lah percutian singkat ini..=)

Jumaat terus mr.bie pesan.."ayg pilih dulu tempat, lepas solat jumaat bie datang booking"...

Maka tempat pilihan adalah di Ferringhi je..hihihi...Bayview Beach Resort..kriteria terpilih..dekat, malas nak travel jauh-jauh dan harga bilik boleh diterima lagi..cuma tak best masa check in lambat kul 3..tempat lain kul 2 ye..

Tapi bole kan..nak sampai ferringhi ni bole sesat kejap, nak dekat sejam lebih baru sampai..check in dalam kul 3 lebih..masa otw buntut kereta siap kena langgar dengan motor lagi..ish2..

Beg macam nak cuti jauh je kan..



Bilik kami...errr...utk 1 malam je..



Bilik pun simple je..katil tu utk single bed je rasenya..disebabkan dah 'tick' double bed masa booking...diorang combine kan..nasib pandai, takyah kitaorg tolak



Walaupun bukan seaview, pemandangan ok je..just nice..



Bathroom best..semua asing, 1st time dapat konsep gini..so, yang banyak aku conquered pic yang atas sekali..habis shower foam 2 botol aku bawa untuk buat buih je..bila berendam tak hengat nak keluar..sampai mr.bie asyik masuk ingatkan masa je..yelah, sehari semalam je, tak kan nak habis masa dalam bath tub je kan



Sampai je "sebelum ayg rendam sediakn air panas dulu eh"..sempat lagi tuh



Dalam kul 5 terus kami turun jalan-jalan kat bawah..pantai walau tak secantik Redang, kira bole lah..=)


Sampai pantai ni, banyak aktiviti bole buat..parasailing, banana boat, jet ski, island tour, naik kuda..

Mula tak main apa-apa..just jalan main air kat tepi je..tapi lastly datang idea nak main jet ski..



Ikut hati nak main semua..tapi tengok rege...huhuhu..murah banana boat, tapi i is tak minat..



Snap dulu b4 naik..2-2 bolatt



Aku tak tau nape aku ikut naik..selalu bila umur dah meningkat ni, tak layan dah aktiviti camni..nak rasa je kot, almaklum la pestime..

Tapi yang lebih excited mr.bie la..asyik "wwoooooooo"..."weeeehoooooo"....atas jet ski tu..aku kat belakang pening dilambung ombak..hehe..gelap seketika sebab hujan renyai-renyai datang lalu..



Muka sonok...tak faham nape mr.bie basah kuyup..aku kat belakang relaks je..hehe



Sekali lagi kak...=)



Kami tak terus naik..nak jadi dugong kat pool sat..

Tempat ni memang cantek...like..like..



Syiookkk tengok..lepas tu komplen.."bie best la buka baju leh terjun".."ok2, nanti kita cari baju lepas tu datang sini lagi eh, cari hotel lain pula"..lepas tu tengok kat Jusco baju renang muslimah, harga bole dapat sebuah bilik hotel tanpa breakfast..hahaha



Naik aku rendam lagi..yelah org tu bole masuk pool..kita kat bilik air je la..

Lepas maghrib..kuar cari makan..mula-mula nak dinner kat hotel je..tapi disebabkan banyak company buat family day, hotel fokus tang tu je..cafe tutup..mencik..




Dinner sini..



Dah kenyang terus jadi suke terlebih...sepanjang makan asyik cite keseronokkan naik jet ski, kepuasan amat katanye..





Balik berlaku tragedi..


Ntah apa aku tengok..keluar terus langgar tembok sampai tayar pecah..org jaga kat situ cakap, aku la kereta kedua langgar tembok malam tu..gelap hokey kawasan ni, ala-ala romantik gitu

Tapi mr.bie dah pesan awal-awal..."benda ni jangan buat kita hilang mood cuti k"

Dalam kereta aku dengan dia..."ok, esok ayg belanja naik jet ski lagi, tapi lepas ni bie settlekan tayar ek"..sian dia, tayar depan tu baru gak tukar..

Hasilnye...esok pagi lepas breakfast..



Sampai tempat aku diri tu dengar dia jerit...suke sangat la tuh maknanye..



i tak naik...jadi budak baik kat tepi..pakai baju malam tadi sebab baju suar tinggal kat umah..harap beg je besar kan..



Lepas tu hubby mandi kat pool dulu then baru naik turn aku berendam..

Dalam kul 12 check out..



Tata bayview...dalam kereta duk bincang lepas nak pergi mana, hotel mana, main jet ski..yolah, bunyi macam banyak duit sangat..angan-angan tak kena bayar pun..hihihi



Hasil pulang...ye, kali ni saya yang buat...nasib bumper depan tak kemek, kalo tak haru.. 



Balik ni pun terus singgah Jusco Perda tengok James Bond..mula plan nak singgah Gurney tapi better ke seberang dulu kalau jadi apa apa kat tayar senang..

Takpe anggap ni dugaan..

Overall memang happy walaupun hanya 2 hari 1 malam..cuma tak dapat dinner kat hotel..

Kat sana takde pula kepala aku denyut denyut..tak puas cuti..tapi bole la dari takde..next time banjer lagi ye lalink..=)

Lepas ni nak cuti kat Holiday Inn ye bie..takyah pergi jauh-jauh, sini je dah best..=)






P/S: sebulan patah kaki...kereta dah masuk bengkel tapi tayar tak baiki lagi..















10 comments:

ira_violet_bee said...

lor..ms aku jmpa JLS kt jj tue tayar tak ok lg la yea...xsempat nak snap picture..

ally said...

dedek oi..sila la beware ok..hati2 ok..riso pulak ai baca nih..lepas satu, satu jadi..riso2..ape pon, cuti memang best kan? syokkkk.....eh, happy becoming 1st anniversary..ehe..

gadiz meki said...

ira: eh..ingat arituh ko x prasan..mmg sngaje x tukar lg, sbb duk bengkel je kan..pas kuar nnti bru la kite tukar..hehe

gadiz meki said...

sally: tq sally..
sob..sob..sedih..anggap dugaan je sume ni..=)

FARHANA said...

wowww..bestnye..even hanya 1 malam kan...lama dh nk buat short trip mcm ni..klu aku free, wafi lak de kursus..kalau dua2 free, ada event lak...ermmmm...

gadiz meki said...

nana: best na..g wiken je 2H1M..bt relaks2 ok sgt..

Xpe2..nnti tunggu baby kuar, bwk jln msti lg bahagia..=)

Wa'A+PqaN=AkiF&AiRa said...

makin ayu ko dedek..syokla g oliday..leh wt xtxt cmni..aku xmerasala sbb nk g mane2 angkut 2 handbeg(akif&aira)..haha..tp kn ku tgk muke kome samela..sejokk org tua2 kate..sejok xmane aku xtau la..hehe..

gadiz meki said...

eh ye ke..i rase de baby rasenye lg meriah holiday..g la try, nnti story pengalaman bercuti bwk 2 anak..=)

ye ke..auwww..malu i..hihi

Wa'A+PqaN=AkiF&AiRa said...

hehe..nt tgu mak jemah aku tu beso ciket..senangla nk wt xtvti cmni..ank aku super duper aktif..nk mkn kt kdai pon tcekik2..nikn nk wt xtvti cmni.hehe..arap 1 ari nt..ecece..

xpe njoy dlu mse bduan nie..nt dh bertigaan nk wt cmni kne pk byk kali.ehehe

gadiz meki said...

haha..lawak la ko ckp gitu..anak 2 mmg gitu, aku slalu je bace blog org anak ramai..

tu la rezeki nk ada anak lum ada lg..enjoy bduaan dlu la nmpaknye..=)