Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, November 23

saya dah tukar


Sejak disahkan mempunyai tahap kolestrol yang tinggi dalam badan, maka kami pun dengan semangat pergi ke Tesco borong barang rumah

Fokus adalah kepada minyak dan beras..

Minyak yang doc sarankan adalah Mazola Oil..



Tapi bila kat Tesco..baru la tau, Mazola Oil ada banyak jenis..soya. corn dan canola..

Canola ni aku tengok gambar bunga kat depan tu..jenis minyak bunga la kot..hihi 

Dan perubahan yang aku perasan, masa goreng kentang..minyak kureng melekat kat kentang tu..kat tisu pun tak basah..kira ok la tu kan..

Cuma harga menangis nak beli..aku jenis kedek.. nak ikutkan minyak habis kalau tak sempat nak beli kat pasar raya..gigih je beli minyak paket kat kedai biasa, balik tuang dalam botol..haha

Tapi boleh perasan sebenarnya..sekali goreng je, warna minyak dah tukar keruh sangat..





Dan beras pilihan, basmathi..

Ingat kan Faiza je ada basmathi ni..rupanya banyak pengeluar lain..jalan selamat, amik je la yang mana tau..

Doc ada sarankan campur kedua-duanya bila masak nanti..

Mr.bie bila masak nasi putih ni kureng makan, aku pula beras perang kureng..so, lepas ni campur la ye..






1 comment:

Izwa Kamaruddin said...

mahal skit tapi elok why not kan :)