Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, July 22

Jangan kutuk U tempat saye study ye...


Pada tengah hari jumaat ni, saja nk luahkan apa aku rasa dengan apa yg aku baca dan nampak..kisahnya camni..adalah sorang mamat ni duk hentam VC U..maaf ye ckp awal2, bukan nak sokong sgt cara pentadbiran U, ada yg telus, ada gak yg main putar2 guna cara lain..Kadang2 main guna kuasa juga..tu semua adat la kan, rezeki masing2..terima je apa yg ditentukan dan ditetapkan.


Berbalik pada cerita mamat sorang ni, dia asyik la post kat wall fb VC ni..duk komen bukan2 apa yg dia rasa..memang tak salah luah apa kita rasa, tp cara kena betul beb..


Dari apa aku tengok, dia ni asyik nak kondem U saja..tak dapat kerja la, susah nak cari kerja la..


Hello....ko tu, kena kira pointer ko sampai abis sem berapa ko dapat..dan setau aku la, ko tu 'special' sikit..org amik degree abis 6 sem, ko tu 8-9 sem kot..mana la ada company nak hired ko..fikir gak pasal tu, org lain lepasan U ni ramai je dapat kerja..so, fikirkan apa yg tak kena kalau ko tak dapat kerja tp org lain dapat.


Ni cara ko macam ko tu hebat..macam ko tu habis ontime, pointer bagus, 3 pointer..aduii..mental gak nye mamat ni..kalau aku cerita kisah riwayat hidup dia kang, ada kata aku menghina..tp apa yg dia buat sekarang ni memang tak bole blah langsung..


Ingat sikit beb, ko dh dterima masuk U ni pun dah bersyukur dah..takyah la nak kutuk bagai..lagi satu, VC tu duk la ulang ckp 'anugerah' tu bukan dia ngn U yg nak adakan..tp pihak lain..dan bukan terus senang2 diterima menggantikan anugerah yg sedia ada..ditapis hokeyy oleh badan2 yg sepatutnya..tolong jangan kondem U yg dah bagi ko ilmu n peluang..


Pasal anugerah tu aku tak nak komen, yg aku tak puas hati kat sini, bila kutuk U tempat belajar sendiri..iaitu U yg sama dia study ngn aku..kalau tak suka U tu, ko koyakkan degree ko tu, pastu g daftar study tempat lain..nk tengok, ada ke tak org amik ko study kat situ then tengok gak result ko dapat 3 pointer ke tak..


Diulangi kat sini..aku bukan bodek VC ni pun..Tp apa2 pun cara kena betul..kalau ko tak puas hati, g je inbox VC tu luahkan pe yg ko ckp hokeyy..bukan main kutuk bagai mcm ko yg betul n teror kat wall tu..in fact org tak tau pun result degree ko gane..kalau tau maunye lagi kena kutuk kaw2 beb...


Renung-renungkan..


2 comments:

FARHANA said...

aku tau sape..budak tu sewel dan senget la..kah3...pg2 td dh citer pasal budak tu...kecoh ngan kak pah n pee....

areT said...

my ex-student tu..hehhehe