Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 10

GIANT YG SUKA MEMPERMAINKAN PERASAAN



giant sek7 yg suka mempermainkan perasaan..
dah 2 kali aku terkena
harga kat barang lain
bila scan jadi lain pula harganya..


tak cukup pekerja ke nak update label harga
aku tengok kat kaunter
ramai je pekerja2 dia berlonggok borak2..
banyak sgt borak jadi la gitu
servis hampeh..


kes pertama masa nak beli barang baby utk sally
dua kali hokey..
sekali tuh, aku ngn ira dah buat pandang2 buat muka
kali kedua..
bile tegur balas pon mcm org x cukup sifat balas
woii makcik, ckp memolek la beb..
sepak laju2 kang..
biar muka tak lawa
tapi perangai lawa..
ni dua2 hampeh *kan dh tkeluar kutukan*
nasib la kat hamper beg tu ade tampal harga besar2
baru la nak sedar diri adjust2 harga..


kes kedua..semalam..*cashier yg sama pulak tu*..
balik dari campus singgah giant nak beli barang utk spageti
yg aku nk komplen ni bkn barang masak
tapi barang aku sendiri..
kat rak barang 6 hinggit lebih
bile scan jadi 9 hinggit lebih
hampeh betul
kalo aku tau semahal tuh
takdenye nak beli kat situ
baik gi guardian kat depan je..

dia bole la nak ambil kesempatan sebab
giant or gedung2 besar ni bukan jenis tampal harga kat barang
letak kat rak barang je..
so takde la prove nk komplen kat kaunter tu gak


dah la kat giant sek7 tak bole bawak masuk
beg besar yg takde besar sgt..
ish2..dah jenuh kena keluarkan barang2 berharga
2 handset..camera..dompet..
naseb pakai seluar..bole aku selit2..mr.bie cover pegang..
tak praktikal langsung la..


ingat aku je kena..puteri pun pernah mengalami 'peristiwa' yg sama kat giant ni..

kesimpulan: giant sek7 memang low customer services..macam mana la nak maju..ish2


p/s: ..bole pulak luah perasaan ptg2 camni..ni sebab nak balik umah,terus teringat kes semalam..ahakksss..

5 comments:

ira_violet_bee said...

menyempat lagi tue...hahaha..yea2,kite siap wat muke lg kan...isk teruk sguh nnt amik borg aduan okies...

FARHANA said...

memang xmau dh g giant sek7..sangat hampeh..klu bw handbeg yg de purse..kamera..hp 2 bijik..hardisk lagi..xkn suke2 nk tgl kat drawer dia?bukan leh caya keling kat situ...pekerja pun hampeh..giant tempat lain ok je..geram jugak aku dek!..ko kn forward emel ni kat pengurus giant sek7 la dek!

gadiz meki said...

kalo ikutkan hati nk bako je na,giant lain ok je..tp giant sek7 ni yg x praktikal lgsg..err,cmne nk forward email kt pengurus dia??..

hah ra..kalo tetibe terdesak nk g sane..kite cari borang dia..hehe..kasi komen kaw2..

FARHANA said...

xpernah jumpe pun giant de borang aduan mcm JJ!klu de..aku mmg guna kertas A4..stapler sekali!hahahha

Wa'A+PqaN=AkiF&AiRa said...

xpyh giant sek7 beb..giant tmn permata n setiawangsa same jew..pendek kate sume giant same..huhu..aku byk kali dh tkena..next tyme kalo g bli brg kt giant ko kena g scan kt tmpt scan brg 2 sblom byor(aku xtau name pe bnde alah 2)..hihi..yg pasti giant lg mahei dr tesco..