Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 25

dua cerita satu malam


Disebabkan hubby nak pergi mancing sabtu tuh, jumaat malam tekad ajak tengok movie kat Jusco..niatnye nak tengok cite Untuk Tiga Hari je..

Sekali bila tiba pada malam kejadian, dia pergi beli 2 movie terus..berderet masa pula tu..katanya guna kad citibank, beli 1 free 1..so untuk RM22 bole dapat 2 movies untuk 2 orang..



Dalam hati dah berkata-kata.."haisshh, bole ke tahan sampai tengah malam ni"..aku sekarang ni jenis hari keje mesti tidur awal, selalu 11 malam dah berlayar dah..takde stay up waktu student dulu-dulu

Masuk 10pm-12pm...masuk balik 12.20am sampai kul 2 rasenye..

Sampai rumah kul 2 lebih, goreng nasi dulu untuk hubby makan pagi nanti..dia kul 7 nak gerak dah..so, balik-balik terus la menggoreng sambil siap-siap kan bekal roti nak bawa.



Balik pasal movies ni..sebab aku minat ayu raudhah tu yang beria nak pergi tengok..dan dia sangat cantek dalam cite ni..manja-manja gituh..

Kontroversi vanidah imran & laki dia pasal kahwin muta'ah tu, buat aku terfikir-fikir gak, tang adegan mane, sebab takde la arif sangat tentang ni..so kita tengok nanti kisah mereka camne..

Cite best, cuma aku expected more dari pengarah afdlin shauki..sebab tau dia sangat kreatif bila buat filem..tapi overall ok la..4/5 bintang..=)

Cite ke-dua hubby beli Dredd..


Aku tanya "nape beli cite ni" ..dia kata "dah takde cite lain"...

"Nape tak beli resident evil je" ..."eh, bukan ayg x suke tengok cite ganas camtu ke"

Memang betul pun..tapi cite Dredd ni seganas resident evil gak kot..beza takde menatang zombie yang kuar..

Dredd ni tembak-tembak..cucuk-cucuk..bom-bom..tikam-tikam..darah merata-rata..

Most of the cerita, aku duk lentok kat bahu hubby sambil pejam mata, buka time perlu..dan sambil tengok jam..hehe

Tapi jalan cerita cite dia ok gak la..bagi 3/5 bintang..






P/S: musim takde movie best...


No comments: