Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, September 27

Astro


Sabtu lepas mokcik ira gtalk bagitau astro buka semua siaran bole ditengok..aku pun macam "ye ke"..sekali bila tekan memang betul pun

Setakat ni siaran kat umah aku pun tak tertengok..oh, aku langgan basic + mustika + movies + HD..total pun dah lebih seratus setakat ni

Bila hubby balik, cakap kat dia...wahh, excited terus tekan semua channel dan berkata "eh, semua siaran ni bie suke"..

Ira siap cakap.."laki aku duk melekat tengok F1, laki ko tengok pe"..laki aku semua channels dia tekan ra..

Sekali bila dah abis promotion, hubby cakap nak purchase National Geographic..ingat main-main, esok pagi bangun tengok channel tuh dah ada...eh..aku ingat main..tapi aku still cakap "ok, sebab bie yang bayar kan"..





Tup-tup semalam astro called, cakap nak datang umah nak pasang astro beyond..aku pun..errkkkkkk

Pandai astro buat promotion kan..mereka telah berjaya influenced laki i menambah-nambah siaran kat umah..balik tu rasa nak gigit hubby bebanyak...nasib sayang bebanyak gak kan..hehe

Tapi ok la..sebab memang dari dulu dia cakap nak channel ni tapi aku yang tak bagi..cakap sayang banyak sangat nanti tak tertengok..tapi bila tengok dia pagi malam tengok channel ni, aku pon sejuk hati sebab manfaatkan sepenuhnya..tapi siaran lain..rasanya nak buang x???

Nasib time aku duk depan TV je, hubby akan hulur remote..bagi aku tengok apa je..so, takde la berebut..lagipun aku tidur awal, dia suka stay up, malam je dia conquered sesorang..=)





P/S: setiap benda ada pros & cons..

4 comments:

ally said...

haha..qalisya pon suka tgk nat geo ni..lagi2 tang haiwan..sume binatang pon dia panggil as "cat'..haha..sah, mmg terpengaruh la si mat tu..ko reduce je la mana2 channel yg kurang tgk dek..duit tu leh simpan..haha..bijak x?

aishah jamrek said...

dek, kite pun suke sgt2 channel tu..tp x berjaya pujuk hubby..rasa nak remove mustika la..huhuhu

gadiz meki said...

sal: hehe..mesti cute kn..budak2 rasenye bagus tengok, diorang kn cepat belajar..

tu la, macam nak buang mustika, banyak cite thailand je..

gadiz meki said...

aishah: kite terbalik kot, pasangan yg suke..hehe

mmg terfikir nk buang mustika, byk cite luar yang tak best..huhu