Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 15

kembali

Alhamdulillah..arini berjaya duduk atas kerusi opis ni lepas 3H2M menjayakan khidmat masyarakat UiTM kat Kuala Boh Cameron Highland

Gambar bawah ni daku google je sbb tak bwk kamera or nset bkamera..takut ilang..hehe



Tapi silap sebenarnya, diorang ni jenis tak pandai mencuri, budak2 even masuk ke dalam khemah kami, tapi cuma jenguk2 je, tak usik barang pun..pics kanak-kanak orang asli kat sana pun daku dapat dari en.google



Orang asli kat Kuala Boh ni dah moden gak la, tinggal dalam separuh penduduk je yang masih ada rumah macam kat bawah ni..yang lain dah dinaiktarafkan mcm rumah kat belakang budak-budak kat atas tuh..



Dan bole kata ramai juga dah pasang astro ye..kalah i, umah kat penang ni pun xde astro..huhu

Dan bila tengok rupa daku kat cermin sekarang ni terus kata "gelap giler"..dah la b4 ni gelap, ni bertambah-tambah gelap..hahaha..

Bayangkan kat sana, siang sangat la terik, dan malam time tidur sangat la sejuk-sesejuknya, mau je rasa tengah-tengah malam g carik hubby kat khemah lain..hahaha

Overall,  apa yang bole dpelajari sepanjang kat sana adalah...kesabaran, survival, bersyukur, kerjasama n kurangkan merungut n etc lagi la..=)




P/S: deary nana..sabar ye atas dugaan yang menimpa..InsyaAllah 'dia' akan menanti kamu di syurga..


4 comments:

FARHANA said...

waahhhh..bestnya join aktiviti macam ni...btw..tq dedek..doakan yg terbaik untuk aku..suma ni ada hikmahNya kan??

gadiz meki said...

InsyaAllah..jgn sedih2 ye dear..:-)

Unknown said...

salam.saya student uitmpp.saya menjadi ketua projek untuk projek komuniti di kg kuala boh.saya nak tahu bagaimana nak adakan aktiviti di kampung ini?tq :)

Unknown said...

salam.saya student uitmpp.saya ditugaskan sebagai ketua projek untuk program komuniti di kg kuala boh.bagaimana untuk menjalankan aktiviti di sini?