Yusairah Sofiyyah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, March 22

voucher


Ok..pagi-pagi masuk opis rasa nak bebel luahkan rasa yang terpendam dalam hati ni..bukan nak marking paper ko kn..dasar..

Citernye gini..

Last week, daku ade beli voucher groupon..kitorg memang dah lama plan nak coti-coti ke cameron highlands, alang-alang dah dapat email ada hotel murah, main grab je

Tapi yang jadikan masalah bila nak booking tarikh..pandan muke ko dedek, bukan nak pikir panjang-panjang kan..hehe

Bayangkan voucher untuk stay kat hotel tu dah terbeli sebanyak 123..masa aku beli dulu baru dalam 20 lebih sikit gitu, kunun-kunun awal la kan..aku tak expected la pulak dia nak jual sebanyak mungkin..ok tu takpe, hak dia kan

Bila tiba nak booking, hamik ko..wikens bulan 4 dan 5 penuh, tinggal pun bulan 6 nanti..of course la nak wikens, mesti la org keje kan..yang buat haru, voucher tu boleh guna selama 3 bulan shj, means april, mei dan jun..

Ni belum start bulan april, booking wikens dah hampir full..aku dah la dari awal-awal kawin nak g tidur kat cameron ni, lagi nak kena tunggu sampai bulan 6..tak puas hati hokey..meronta-ronta dalam hati ni

Last-last, fikir punya fikir..ok la nak mintak cuti hari jumaat, tidur malam tu, sabtu balik..sebab bila tanya, ada yang hari jumaat full, so bila dapat jumaat tengah bulan 4 kosong, terus cop..

Giler kan nak berebut dengan 123 orang lain hanya untuk 3 bulan sahaja. yang semestinya orang nak stay waktu wikens shj..so, kami dapat la hari jumaat dan sabtu..takpe la dari takde kan..hehe

Tapi yang menambahkan kebengangan aku..tadi bila aku saje-saje check ada ke tak bilik kosong kat hotel tu untuk wikens bulan 4 guna Agoda, ADA ok...mencik giler..

Apa motif hotel tu limit kan untuk pembeli voucher groupon yang beratus orang dah beli tu untuk stay pada waktu dan beberapa bilik yang dah ditetapkan shj..ko nak berniaga buat cara meniaga la kan..had kan pembeli voucher kalau tak nak kasi fully kebebasan..hampeh tul mike ni..

Nasib la aku fikir dah bayar RM250..kalau tak, baik aku booking hotel lain, tambah duit pon takpe asal tak sakit hati..

Hotel yang aku booking ni adalah ..Ye Olde Smokehouse..


Memang nampak unik..tapi tang booking yang sakit hati..emm

Ok la, main menenangkan hati, cukup la bebel di pagi hari ni..dah siap booking dah pun, tinggal nak pergi je nanti..hehe

Senang-senangkan hati, ingat nak g ngan orang tersayang..eceh..hehe




P/S: nak makan strawberry chocolate manyak-manyak..hihihi

2 comments:

ally said...

mmg cam tu la dek..tu namanya business strategy..biasanya weekends ramai yang walk in..so, diorg dpt lg untung..lagi2 hotspot cam cameron tu..hua, bestnya pegi..ko tau, aku ngan hubby x pernah pegi cameron..haha..bila la nak pegi ni..

gadiz meki said...

sangat sal..msti org nak jln2 wiken kan..

aku mcm dekat nk g dari penang ni..kalo jauh, fikir bkali2 lak..hehe..nanti u de masa g la hmoon ngn hubby kat situ, qisya jgn lupe bwk..hehe